Om Auning Skole

Midt mellem Randers og Grenaa finder du vores dejlige skole og SFO, som rummer knap 700 elever fra børnehaveklassen til 9. klasse. Skolen er beliggende i Norddjurs Kommune.

Skolen har 6 specialklasser, 3 modtagelsesklasser og gode mellemformer.

På skolen er der i alt 120 ansatte, herunder ledelse, lærere, pædagoger, tekniske servicemedarbejdere, administrativt- og rengøringspersonale.

Auning Skoles vision

Vi skaber miljøer, hvor børn ses, lærer, trives og deltager – og tør livet. Det er vores kerneopgave.

LIV MED AKTIV LÆRING - TRYG, SÅ DU TØR!

1. På Auning Skole vil vi være elevernes og forældrenes foretrukne valg
  2. På Auning Skole vil vi udvikle elever, der gennem aktiv læring udfolder deres fulde potentiale
  3. Fællesskab, trivsel og traditioner skal gøre det sjovt at gå i skole
  4. På Auning Skole vil vi tiltrække og udvikle de dygtigste medarbejdere

Auning Skoles værdier

Norddjurs Kommunes værdier er også vores værdier:

I Norddjurs Kommune arbejder man med værdierne tillid, ordentlighed, fællesskab og udvikling.

Auning Skoles mål er, at gennem aktiv læring udfolder eleverne deres fulde potentiale. Fællesskab, trivsel og traditioner skal gøre det lærerigt og sjovt, at gå i skole.

Det er vores helt store opgave at klæde eleverne på til de næste skridt i deres liv. Det gør vi igennem elevdeltagelse, og vi forsøger, så vidt det er muligt, at skabe læring gennem leg, nysgerrighed og aktiv deltagelse.

Vi samarbejder med mange forskellige samarbejdspartner fra daginstitutioner til virksomheder og ungdomsuddannelser, som skal sikre den trygge overgang både til og fra skoletiden.

På Auning Skole lever det gode børne- og ungdomsliv.

Vi gør os umage hver dag!

Auning Skoles vision

Shape Created with Sketch.