Interne ressourcer

Her på Auning Skole vil vi gerne sætte ind og hjælpe alle elever godt på vej, også hvis de møder faglige eller sociale udfordringer i løbet af deres skoletid. Derfor har vi et meget differentieret vejlederkorps, der kan sætte ind, der hvor der er behov for det.

Vi har inklusions- og AKT vejledere, der kan hjælpe eleverne med at træne deres sociale kompetencer både på individ og klasseniveau. De har især fokus på trivsel og læring. For, hvis børn skal lære, så skal de trives i deres hverdag. Vejlederne står til rådighed for hjælp og vejledning til både det pædagogiske personale og forældrene.

Vi har både matematik-, læse- og pædagogiske IT-vejledere som er klar til at hjælpe eleverne, lærerne og forældrene. De tester og formidler resultater, afholder kurser og holdundervisning samt vejledning til lærere og forældre.

Læsefolder

Handleplan for ordblinde på Auning Skole